6. hodina - Farby


  1. Vytvor program, ktorý nakreslí čo najväčší obdĺžnik tak, aby bolo vidieť jeho strany (súradnice zvoľ metódou pokus-omyl):

    _images/06_01.png

  1. Zatiaľ si kreslil jednoduché prázdne obdĺžniky. Takto nakreslíš obdĺžnik s farbou:

    import tkinter
    
    canvas = tkinter.Canvas()
    canvas.pack()
    canvas.create_rectangle(30, 30, 130, 130, fill='red')
    

  1. Pridaj do programu ďalšie 3 príkazy na kreslenie obdĺžnikov, aby si dostal takýto obrázok:

    _images/06_02.png

    Ďalšie farby dostaneš, ak namiesto slova 'red' napíšeš 'green', 'blue' alebo 'yellow'.


  1. Vytvor nový program, ktorý nakreslí vlajku Francúzska:

    _images/06_03.png

    Aký názov môže mať biela farba?


  1. Vytvor program, ktorý nakreslí vlajku Írska s farbou 'orange':

    _images/06_04.png

  1. Nakresli takýto obrázok:

    _images/06_05.png

    Na vlajku ktorého štátu sa obrázok podobá?


  1. Zo štyroch úzkych obdĺžnikov vytvorte takýto rámik:

    _images/06_06.png

  1. Nasledovný obrázok vznikol zo štyroch štvorcov. Prvý z nich má súradnice ľavého horného vrcholu [50, 50]. Napíšte program, ktorý ich nakreslí – zvoľ si ľubovoľné štyri rôzne farby (môžu byť iné ako na tomto obrázku):

    _images/06_07.png

    Počítač pozná veľa farieb, tu je výber niektorých z nich:

    _images/06_08.png

  1. (*) Nakresli nórsku vlajku:

    _images/06_09.png

    Dokážeš to urobiť tak, aby sa v bielych častiach nekrížili čierne čiary, tak ako je to na tomto obrázku:

    _images/06_10.png

  1. (*) Uprav nasledujúci program tak, aby sa nakreslil rovnaký obrázok, ale aby obsahoval iba 3 príkazy pre kreslenie obdĺžnikov:

    canvas.create_rectangle(90, 90, 150, 150, fill='yellow')
    canvas.create_rectangle(150, 90, 210, 150, fill='red')
    canvas.create_rectangle(90, 150, 150, 210, fill='green')
    canvas.create_rectangle(30, 90, 90, 150, fill='red')
    canvas.create_rectangle(90, 30, 150, 90, fill='green')